Verzenden & retourneren

Verzenden

Uiteraard willen wij u zo snel mogelijk voorzien van het juiste speelgoed. Als u uw bestelling op werkdagen voor 16.00 uur plaatst, wordt uw bestelling (indien voorradig) zo snel mogelijk verwerkt en verzonden. Als u na 16.00 uur uw bestelling doorgeeft, streven wij ernaar deze de volgende werkdag te verzenden. Dit betekent dat als uw bestelling op vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag bij ons binnen komt, wij dit op maandag voor u klaarzetten en verzenden. Wij verzenden onze artikelen met PostNL en GLS en zijn daar in de meeste gevallen afhankelijk van. Aan de opgegeven levertijden door medewerkers van Recreatiespeelgoed kunnen geen rechten worden ontleend. Houdt u er rekening mee dat niet alle producten bij ons op voorraad zijn. Maatwerk neemt minimaal 5 werkdagen in beslag.

Telefonisch bestellen

Wij willen u zo makkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel. Daarom kunt u via onze website snel en makkelijk uw bestelling plaatsen en vervolgens afronden in de beveiligde omgeving van uw eigen bank. Voor het inrichten van speelplaatsen en –pleinen denken wij graag met u mee. Daarvoor kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen. Samen met u willen wij een speeltuin creëren, wat voldoet aan uw wensen en passend is binnen uw budget.

Annuleren

Het is niet mogelijk om via de website zelf uw bestelling te annuleren. Wilt u uw bestelling annuleren, dan kunt u het contactformulier invullen. Aan het annuleren van een bestelling zijn geen kosten verbonden, tenzij er andere afspraken gemaakt zijn. Wel zal het een aantal dagen duren, voordat het aankoopbedrag teruggestort wordt op uw rekening. Is uw bestelling al opgenomen in het verwerkingsproces? Dan is het niet meer mogelijk om deze te annuleren. U kunt het artikel dan naar ons retourneren, zodra u deze ontvangen hebt (tenzij er andere afspraken gemaakt zijn).

Verzendkosten

De verzendkosten voor een levering zijn afhankelijk van de producten die u besteld. In de meeste gevallen worden de artikelen gratis bezorgd. Op de eerste pagina van de winkelwagen worden de verzendkosten automatisch berekend. Wanneer de artikelen niet gratis bezorgd worden, rekenen wij de onderstaande bedragen:

  • Orders boven de € 500,00 worden in Nederland (met uitzondering van de eilanden) veelal franco geleverd, uitgezonderd orders zijn oa van de merken IJreka, Outdoor Island, Houtplezier, Jungle Gym en waar benoemd en beschreven wordt dat er een bedrag aan verzendkosten worden berekend. Voor orders beneden dit bedrag worden vrachtkosten berekend vanaf € 6,95.
  • Als verzenden per pakketdienst mogelijk is, berekenen wij vanaf €6,95 per pakket.
  • Bij montage is levering altijd franco.

Retourneren

U hebt te allen tijde en zonder opgaaf van reden het recht om een artikel binnen 14 dagen te retourneren of ruilen (tenzij anders met u is afgesproken). U kunt binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling het artikel op basis van Wet Koop op Afstand via e-mail retour sturen of ruilen. U kunt de mail sturen naar klantenservice@recreatiespeelgoed.nl. U hoeft daarbij geen reden van retourneren aan te geven. Via email wordt u verder ingelicht over de procedure. Dit verschilt per aanvraag en kunnen wij alleen individueel in behandeling nemen.

Om geretourneerde artikelen weer te kunnen verkopen, is het belangrijk dat de artikelen compleet, onbeschadigd, ongebruikt en indien mogelijk, in de originele verpakking retour gezonden worden. Wanneer de originele verpakking niet meer bruikbaar is, vragen wij u het artikel zorgvuldig te verpakken. Wij vragen u de artikelen te verzenden in een doos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient altijd voldoende gefrankeerd naar ons te worden gestuurd. Wij verzoeken u het retournummer duidelijk te vermelden.

Let op: u draagt zelf het risico voor de retourzending. Wij adviseren u daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Zo kunt u een eventuele vermissing claimen bij de vervoerder. Pakketten die niet voldoende gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd.

Ontvangst retouren:

Indien het pakket in goede staat bij ons wordt gelverd, dan zullen wij uw geld terugstorten, met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn vanzelfsprekend voor uzelf. 

Uitgesloten van retournering zijn:

  • Artikelen die aangebroken, beschadigd of in gebruik zijn genomen.
  • Artikelen die elders gekocht zijn, dan via Recreatiespeelgoed.nl.
  • Artikelen met maatwerk. Assortiment Hy-land en Outdoor Island. 
  • Artikelen die speciaal zijn besteld. Zoals een uitbreiding van een speeltoestel of schommelaanbouw. 

Recreatiespeelgoed behoudt het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of om slecht een deel van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen, wanneer het artikel is gebruikt of beschadigd.

Terugbetaling

Recreatiespeelgoed vergoedt alle betalingen van u, inclusief de eventuele leveringskosten die Recreatiespeelgoed in rekening heeft gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping meldt. Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot het product ontvangen is of tot u aantoont dat u het product hebt terug gezonden. Wij zullen het geld terug betalen op hetzelfde betaalmiddel dat u hebt gebruik, tenzij u instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor u.

Defect artikel ontvangen

Het kan helaas gebeuren dat u een artikel ontvangt wat niet in perfecte staat is, doordat het bijvoorbeeld door transport beschadigd is. Wilt u een artikel retourneren of ruilen op basis van een defect? Neemt u dan uiterlijk binnen 14 dagen, nadat u het defect hebt geconstateerd, contact met ons op. Wij nemen, samen met u door wat voor u de beste oplossing is. Wij willen u erop wijzen dat wij geen artikelen retour nemen, waarover vooraf geen overleg is geweest. Wij kijken altijd of het probleem op te lossen is, voordat het als defect kan worden aangemerkt.

Verzenden artikel

Om artikelen retour te kunnen zenden, stuurt u een mail naar klantenservice@recreatiespeelgoed.nl. Via deze mail wordt u verder ingelicht over de vervolgprocedure. Het is belangrijk om vooraf contact met ons op te nemen, om dat de vervolgprocedure per aanvraag kan verschillen. U kunt de retourzending aanbieden via postkantoor of postagentschap en ontvangt een verzendbewijs. Aan de hand van dit verzendbewijs is uw retourzending altijd te traceren, mocht deze zoek raken. Recreatiespeelgoed is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten. Hiervoor kunt u contact opnemen met de vervoerder.

Ruilen

Bent u niet tevreden over het artikel wat u besteld heeft of wilt u toch liever een ander product? Dan kunt u uiteraard uw bestelling omruilen. U kunt daarvoor contact met ons opnemen. In overleg met u zetten wij alles in gang om het product te ruilen en het proces zo makkelijk mogelijk te maken. Ruilen geldt niet voor producten in maatwerk.  

  • Ontzorgen
  • Duurzaam & Kwaliteit
  • Beste prijs & Service
  • Transparant & Laagdrempelig