Veel gestelde vragen

Bestellen en verzenden

U kunt snel en makkelijk artikelen bestellen op onze website. Om een bestelling te plaatsen, gaat u als volgt te werk:

  1. Maak een keuze uit één of meerdere artikelen op onze website.
  2. Plaats de gewenste artikelen in de winkelwagen. Dit doet u door het aantal te kiezen en te klikken op ‘in winkelwagen’.
  3. Wanneer alle artikelen in de winkelwagen geplaatst zijn, klikt u bovenaan de pagina op ‘winkelwagen’.
  4. Vul op deze pagina de eventuele kortingscode in. U kunt nu kiezen voor ‘ga door met afrekenen’ of ‘afrekenen met meerdere adressen’.
  5. Zodra u deze keuze hebt gemaakt, vult u de benodigde gegevens in en kiest u een betaalmethode. U kunt bij ons op de volgende manieren betalen: (linkje naar veel gestelde vragen; wat zijn de betaalmogelijkheden):
    • iDeal
    • Bankoverschrijving
    • Mister Cash
    • SOFORT Banking
  6. Als u alle gegevens hebt ingevuld, kunt u de bestelling controleren. Als alles klopt, kikt u op ‘betalen’.
  7. Na het afronden van de betaling ontvangt u van ons een bevestiging van de bestelling. Hebt u gekozen voor betaling per bankoverschrijving of achteraf betalen, dan ontvangt u binnen 2 werkdagen, na ontvangst van de bestelling, een factuur per e-mail.

Telefonisch een bestelling plaatsen

Uiteraard willen wij al onze klanten zo makkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel. U kunt dit snel en makkelijk doen via onze website. Heeft u vragen over producten of wilt u advies over de meest geschikte producten voor u, dan kunt u uiteraard telefonisch contact (link naar contactpagina) met ons opnemen. Ook kunt u komen kijken in onze showroom in Kampen.

Levertijd van bestelling

Wij streven ernaar onze klanten zo snel mogelijk te voorzien van de juiste artikelen. Wanneer u uw bestelling voor 16.00 uur plaatst, worden de artikelen de volgende werkdag verwerkt en verzonden. Dit is afhankelijk van de grootte van uw bestelling en de voorraad van de artikelen. Wanneer de artikelen niet de volgende werkdag verzonden kunnen worden, wordt er contact met u opgenomen voor het maken van aanvullende afspraken.

Verzendkosten

De kosten voor het verzenden van de producten is afhankelijk van de producten die u besteld. Veel van onze producten worden gratis verzonden. Wanneer dit niet zo is, zijn de verzendkosten afhankelijk van de omvang en het gewicht van de artikelen en het totale orderbedrag. Indien pakketdienst mogelijk is, berekenen wij € 14,50 per pakket. Orders boven de € 1750,00 worden in Nederland, met uitzondering van de eilanden, franco geleverd. Voor orders, waar geen pakketdienst mogelijk is en beneden dit bedrag, worden vrachtkosten à € 9,95 berekend.

Betaalmogelijkheden

Bij Recreatiespeelgoed op de volgende manieren betalen:

  • iDEAL
  • Bankoverschrijving
  • MisterCash
  • SOFORT Banking

Voorstel is om dit met icoontjes op de homepage te zetten

Retourneren en ruilen

Met uitsluiting van ondergenoemde voorwaarden, hebt u te allen tijde en zonder opgaaf van reden het recht om een artikel binnen 14 dagen te retourneren of ruilen. Meld binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling dat u het artikel op basis van Wet Koop op Afstand via email retour wilt sturen of wilt ruilen. U dient hiervoor een mail te sturen naar info@recreatiespeelgoed.nl. Via email wordt u ingelicht over de verdere procedure. Dit verschilt per aanvraag en kunnen wij alleen individueel in behandeling nemen.

Om geretourneerde artikelen weer te kunnen verkopen, is de verpakking van artikelen erg belangrijk. Artikelen dienen daarom onaangebroken, in de originele verpakking en onbeschadigd retour te worden gestuurd. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan Recreatiespeelgoed ervoor kiezen het artikel deels te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak geen stickers of plakband op de verpakking. Wij vragen u de retour te zenden artikelen in een doos te verpakken om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient altijd voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd. Wij verzoeken u op de retourzending duidelijk het retournummer te vermelden

Uitgesloten van retournering zijn:

  • Aangebroken, beschadigde of in gebruik genomen artikelen.
  • Artikelen die elders gekocht zijn dan via Recreatiespeelgoed.

Recreatiespeelgoed behoudt het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen wanneer de verpakking geopend is, indien het artikel is gebruikt of beschadigd.

Verzendkosten retourzendingen

Wettelijk zijn wij enkel verplicht de kosten van retourneren te vergoeden, indien u een artikel ontvangen hebt, dat u niet besteld hebt. Daarnaast vergoeden wij de kosten van retourneren als het geleverde artikel defect blijkt te zijn. In het geval dat u een artikel bij ons hebt besteld op basis van foutieve informatie op de site, worden de kosten van retourneren door ons vergoed. In alle andere gevallen zijn de kosten van retourneren voor eigen rekening.

Defect artikel

Het kan helaas gebeuren dat u een artikel niet in perfecte staat ontvangt, doordat het bijvoorbeeld door transport beschadigd is. Wilt u een artikel retourneren of ruilen op basis van een defect? Neem dan uiterlijk binnen 14 dagen, nadat u het defect hebt geconstateerd, contact met ons op. Wij nemen dan, samen met u door wat de beste oplossing is.

Wij willen u erop attenderen dat wij geen artikelen retour nemen waarvan vooraf geen overleg is geweest met ons. Wij kijken altijd of het probleem op te lossen is voordat het als defect kan worden aangemerkt.

Artikelen retourneren 

Om artikelen retour te kunnen zenden, dient u vooraf een mail te sturen naar info@recreatiespeelgoed.nl. Via deze mail wordt u verder ingelicht over de vervolgprocedure. Dit verschilt per aanvraag en kunnen wij alleen individueel in behandeling nemen.

Artikel ruilen 

Uiteraard kunt u uw bestelling omruilen. Neem daarvoor eerst contact met ons op. In overleg zetten wij alles in gang om de retourprocedure zo makkelijk mogelijk te maken.

Garantie en klachten

Garantie op aangekochte artikelen

Op alle artikelen van Recreatiespeelgoed geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Hebt u een artikel ontvangen, waarbij dat niet het geval is, stuur dan een e-mail naar info@recreatiespeelgoed.nl. Zet in deze e-mail een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht en uw klantnummer. Wij nemen binnen 3 werkdagen contact met u op om tot een passende oplossing te komen.

Garantietermijn

De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Wij hanteren de garantietermijn die wij hebben verkregen van de leverancier of die de leverancier rechtstreeks aan de eindgebruiker verleent. Dit garantietermijn kan per artikel verschillend zijn. Wij kijken dan ook altijd naar de garantiebepalingen die van toepassing zijn op het door u gekochte artikel.

Vervallen van garantie 

De garantie op een artikel vervalt wanneer er sprake is van onverantwoord gebruik in de vorm van ondeskundig gebruik, verkeerd monteren of andere oorzaken waar Recreatiespeelgoed geen invloed op heeft. Ook vervalt de garantie als uzelf wijzigingen of reparaties aan het artikel hebt verricht of wanneer de artikelen voor andere doeleinden zijn gebruikt of op onzorgvuldige wijze zijn behandeld of onderhouden. 

Klacht melden

Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze artikelen en de servicegerichtheid naar u als klant. We willen dat u tevreden bent over onze artikelen en dienstverlening. Hebt u een klacht over een artikel? Dan kunt u een e-mail sturen naar info@recreatiespeelgoed.nl. Zet in deze e-mail een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht en uw klantnummer. Vervolgens nemen wij binnen 3 werkdagen contact met u op om tot een passende oplossing te komen. 

Bij klachten kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, die op het desbetreffende artikel van toepassing zijn. 

U maakt gebruik van een verouderde versie van
Internet Explorer, klik hier om deze te updaten.
x